Üdvözöljük Magyarország elsÕ roma hírügynökségének weboldalán! *** Magyarország és az Európai Unió a cigányokkal együtt egységes, értékes egész! *** O Ungriko Them thaj e Evroputni Unia e rromença kethane si ando jekhipo, thaj e rromença si barvali thaj intrego! *** A szólásszabadság és a véleménynyilvánítás alkotmányos jog! *** A magyarországi cigányoknak is! *** C-PRESS *** Le manusa slobodes te den duma thaj slobodes te phenen so gindinen konstituto hakaj phenel avri! *** Vi le Rromenqe ando Ungriko Them! *** C-PRESS
C-Press
Advertisement

Romano Glaszo

romanoglaszo_137.jpg

Rostás Árpád

  Műbútorasztalos,
restaurátor bemutatkozik
Rostás Árpád
Advertisement
Advertisement

Bejelentkezés






Elfelejtett jelszó?
Még nincs azonosítód? Regisztrálj

Kiemelt hírek


Francia válságtanácskozás a rendőrök és cigányok közötti összecsapások miatt PDF Nyomtatás E-mail
2010-07-29 08:53
Betűméret:   Kicsi: Betűméret csökkentése  Nagy: Betűméret növelése
Francia válságtanácskozás a rendőrök és cigányok közötti összecsapások miattMinisztereivel és a rendőri vezetőkkel tartott válságtanácskozást szerdán a francia államfő a rendőrök és cigányok között kitört múlt heti összecsapások miatt. Nicolas Sarkozy "biztonsági problémának" nevezte a történteket.

 

 

 

 

Jogvédő csoportok szerint az államfő megbélyegezte a kisebbségeket, miután "háborút hirdetett a bűnözés ellen" azután, hogy a közép-franciaországi Saint-Aignan-ban összecsapások voltak rendőrök és cigányok között, és támadás ért egy rendőrőrsöt is.

A maszkot viselő támadók megpróbáltak betörni a rendőrőrsre, megrongáltak több épületet és autókat gyújtottak fel haragjukban, mert a rendőrök agyonlőttek egy cigány férfit, aki szerintük megtámadta őket a kocsijukban. Sarkozy nemcsak a Saint-Aignan-ban történt súlyos incidensekre reagált a "bűnözés elleni háború" meghirdetésével. Mint mondta: a Grenoble-ban történtek is indokolták azt.

Grenoble-ban a 2005 őszi zavargásokhoz hasonló események történtek több mint tíz napja. Fiatalok autókat és üzleteket gyújtottak fel a Franciaország délkeleti részén fekvő városban. Az ügy előzménye, hogy egy nappal korábban egy rendőr agyonlőtt egy 27 éves férfit, akiről azt gyanította, hogy kirabolt egy kaszinót.

Az elnöki palota közlénye szerint a francia államfő a szerdai válságtanácskozáson "áttekintette minisztereivel és a rendőri vezetőkkel azokat a problémákat, amelyek a romák vándorlásával és a közösség egyes tagjainak a közbiztonságra gyakorolt kockázatával kapcsolatosak". Jogvédő csoportok valamint a politikai ellenzék szerint Sarkozy stigmatizálja a kisebbségeket, és nem tudja, mit jelent a "vándorlás". Az UFAT nevű jogvédő szervezet szerint "mint a történelem során oly sokszor, most is a cigányokat teszi meg bűnbaknak az uralkodó osztály, hogy elterelje a figyelmet a politikai és pénzügy botrányairól".

A csoport azt közölte, hogy a cigányszervezetek bírósághoz fordulnak, amint Sarkozy megismétli a "bűnözés elleni háborút hirdető mondatát". A csoport azt is közölte, hogy képviselőivel tárgyalásokat akar kezdeni az elnökkel, hogy megoldást találjanak a 400 ezer cigány számára.
 
C-PRESS - Hírszerző
 
Találatok: 739
Hozzászólások (42)add comment
három csapás: ...
A zsírszerző már megint félremagyaráz:

"Az ügy előzménye, hogy egy nappal korábban egy rendőr agyonlőtt egy 27 éves férfit, akiről azt gyanította, hogy kirabolt egy kaszinót"

és a gyanú tökéletesen beigazolódott = a menekülő rabló lett agyonlőve!!!

az ottani jogvédőket is másként kell kezelni, mert az itthoniak már éppen elég kárt okoztak az országnak!!!

1

2010, July 29 09:09
Úsclub: ...
Ezek a fránya Nyilasgének! Specifikusan kódolt Sárközy náczulása is és még csak nem is tud róla szegény.

Mindez egy országban, ahol a bevándorlók aránya 16%, az igazságtalanul üldözött derék cigányoké pedig 0,4%.
2

2010, July 29 09:09
pannonblack II.: ...
Persze hogy náci Sárközy,hiszen magyar származású!:DÚgy látom a jogvédők,és a cigányok mindenhol ugyan olyanok!Megbélyegzik őket!Megáll az eszem!A jogvédők mozgását kellene bekorlátozni!Mindenből ki lehet mosni valakit ha cigány?!Hajrá Sárközy,hajrá Franciaország!
3

2010, July 29 10:08
Diabolis2: ...
Egy olyan országban, ahol minden úgy működik ahogy kell, a kedves állampolgárnak eszébe nem jutna rendőrőrsre támadni...
Ha netán mégis, akkor figyelmeztető lövés a szolgálatiból. Ja, hogy a fejébe? Elnézést Bíróúr, megcsúsztam a lövés pillanatában...
És mindezt bőrszíntől függetlenül.
De milyen meglepő, hogy megint a cigányok, kiket egész Európa szeret és kedvel és becsül?
Ja, csibi: Igen, Sárközy agyát is a Jobbik mosta át...
4

2010, July 29 10:30
Harcialakzat Glymboo!: ...
romák toborozni azér más népekböl is harcosokat a nagy támadára de azok csak ki segitök legyenek Ti romák meg bátrak vagytok és hoditok! Büszke vagyok rátok most már csak az kel hogy harcialakzatban támadjátok be a francia buzikat! Vegyetek rövid kardot és szerezetek acél pajzsot ami lehet kukafedö de kjobb ha zsarupajzs ami hadizsákmány Ezek védenek a lövedék elen harcia alakzatban közel másztok a zsarukhoz majd a rövid kardal el intézitek öket és máris tietek a város Sárkozi náci meg haza árulo öt el fogjátok és el itélitek és a roma már is uralkodová válik Mi is követjük példátokat hamar már ksézül a roma foradalom és fegyverhalmozás
5

2010, July 29 12:28
vilike66: ...
2010, July 29 13:05
jános.bp: ...

Ezek a hozzá szólások mind POGÁNY-duma!!

Van itt köztetek egyáltalán KERESZTÉNY???

Máté:7.rész.1-5.
1
7

2010, July 29 13:08
kerecsen.: ...
KERESZTÉNY?
8

2010, July 29 14:20
dodo: ...
Nem lehetne bizniszelni a franciákkal? Mi odaadnánk nekik Pintért, ők meg ideadnák Sarkot. Még az egyik csak szájkaratézik, a másik tesz is valamit a bűnözőkkel szemben.
9

2010, July 29 17:31
dodo: ...
#1
A zsírszerző mindig is ilyen volt. Bár még őket is alul tudja múlni a 168óra meg népszaga.
10

2010, July 29 17:33
Csengéd: ...
"Nem kérnek a románok a visszatoloncolandó cigányokból"

"Vajon mi lehet az oka, hogy élénken tiltakoznak a románok az ellen, hogy visszazsuppolják hozzájuk szegínromákokat? Tán csak nem azok legendásan „példás” életvitele, munkaszeretete?"
11

2010, July 29 17:43
Tomi55: ...
Dodó komám!

kifelejtetted a Klubrádiót + az ATV szennycsatornákat...

tényleg kibaszott undorítóak!!!
12

2010, July 29 17:51
stug: ...
"Nicolas Sarkozy francia elnök elrendelte mintegy 300, engedély nélkül felépített, romák által lakott tábor felszámolását. Azokat, akik illegálisan tartózkodnak Franciaországban, kiutasítják." - Ez meg a "válságtanácskozás" eredménye, csesszétek meg!
13

2010, July 29 18:26
Diabolis2: ...
dodo, a csere ötlete tetszik :D
De sajna más nép nem ilyen hülye, hogy a pintérféleket meg a cigányokat megtűrje a nyakán élősködni, mint ezt a cikk is mutatja.
14

2010, July 29 18:37
La_Longue_Carabine: ...
Vive le France!

Allons enfants de la Patrie,
le jour de gloire est arrivé
Contre nous de la tyrannie
L'étendard sanglant est levé.
L'étendard sanglant est levé:
Entendez-vous dans nos campagnes
Mugir ces féroces soldats!
Qui viennent jusque dans vos bras
Égorger vos fils et vos compagnes.
Aux armes citoyens,
Formez vos bataillons.
Marchons! Marchons!
Qu'un sang impur
Abreuve nos sillons
Que veut cette horde d'esclaves

:)
15

2010, July 29 18:47
La_Longue_Carabine: ...
Hogy magyarul is írjak egy kicsit. :)

A derék franciák belafáradtak a cigányaikba és a kocsikaravánokban élőkbe. Mi lennen velük, ha náluk is arányaiban annyi cigány élne, mint nálunk? Ideje elkezdeni a rendcsinálást. Az olaszok léptek, a franciák jönnek, s utána a többi. Remélem, hogy Európában befellegzett a speciális bűnüzésnek.
A jogvédőknek pofazár itt is - ott is! Nem egy ártatlan embert, hanem egy bankrablót lőttek le a francia rendőrök. Ameddig a hatóságok betartják a törvényeket, addig nem kell ajvékolni, ha a rendet, a törvényeket mindenkivel be akarják tartatni. Ez a dolguk, nem?
16

2010, July 29 18:59
dodo: ...
#14
Diabolis, azért a jegyzőkönyv kedvéért tegyük hozzá a következőket. Nem a cigányokat nem tűrik, hanem a bűnöző cigányokat, és azokat utasítják ki. Nem a cigánytáborokat számolják fel, hanem az illegális cigánytáborokat. Illetve a pénzügyi hatóságok vezetésével célzott ellenőrzéseket hajtanak végre a drága autókkal közlekedő cigányok körében. (Erre nálunk is szükség lenne. Lásd pl. uzsorások, maffiózók.) Tehát, amit tesznek, az teljesen jogszerű és bűnözők és a bűnözés ellen van.
Tehát megállapíthatjuk, hogy amelyik jogvédőnek (Nem tudom, milyen alapon hívják magukat annak.) ez nem tetszik, az maga is bűnpártoló.
17

2010, July 29 20:23
Diabolis2: ...
dodo: A jegyzőkönyvet ezekkel a módosításokkal készséggel aláírom. Nekem sem azzal a romával van gondom, aki ha nem is dolgozik ,de rendet tart, és normálisan megneveli a gyerekeit.
Hanem azzal a tetves, koszos, büdös, kibaszott rétinigger cigánnyal, aki uzsorázik, lop, kötekedik, szarik a retkes kölkeire, etc., etc.
18

2010, July 29 22:08
Diabolis2: ...
Ja, és majd kihagytam:
A magyarok ellen uszító radics, sodan, balogartúr, náCiPRESS szerkesztő félékkel is.
19

2010, July 29 22:19
csiro: ...
diab temondod az uszitást hm ritka egy házi állatvagy csaje töled senki nem uszit jobban embert emberelen
20

2010, July 30 12:58
csiro: ...
sárközimeg egy igazi neonáci barom bár hacsak a bünelkövetöket bünteti hajrá
21

2010, July 30 13:00
Csengéd: ...
"Az Európai Bizottság csütörtöki döntésében jóváhagyta a franciák fellépését az import cigány bűnözőkkel szemben. Brüsszel kimondta, hogy minden tagállam érvényt szerezhet a jogának a területén, s a bűncselekmények elkövetőit akár ki is utasíthatja. "
22

2010, July 30 13:02
dodo: ...
#18
Radics és Balogh kétségkívül uszítók. A többiekre nem mondanám.
23

2010, July 30 14:17
dodo: ...
Érdekes módon, hogy ha valaki fellép a bűnözés illetve a bűnözők ellen és ez pont cigányokat érint, akkor az nácizmus meg vagonok, stb. Ha a cigány rabolta ki a kaszinót, akkor tán egy pirézt kellet volna helyette üldözni a rendőröknek? Ha egy cigány bevándorló követ el bűncselekményt, akkor egy piréz bevándorlót kellene helyette kiutasítani, vagy hogy képzelik ezt egyesek?
24

2010, July 30 14:23
dodo: ...
Na, Csengéd, ilyet biztos, hogy nem mondtak, hanem valami ilyesmit:
"Az Európai Bizottság csütörtöki döntésében jóváhagyta a francia keménykedést: Brüsszel kimondta, hogy minden tagállam érvényt szerezhet a jogának a területén, s a bűncselekmények elkövetőit akár ki is utasíthatja."

És ez így van jól. Ja, hogy ez esetleg többségében cigányokat érint? Nincs jelentősége. Nem a bőrszínről szól a történet.
25

2010, July 30 14:28
Diabolis2: ...
csibo, azért szeretném egyikőtök csak egyszer tudna tőlem uszítást idézni... Mert ez még egyikőtöknek sem sikerült. Szóval hajrá!
26

2010, July 30 16:01
dodo: ...
Most olvasom, hogy Sarkozy ma újabb bejelentés tett.

"Sarkozy úgy véli, meg kell vonni a francia állampolgárságot attól a külföldi eredetű személytől, aki veszélyezteti egy csendőr, rendőr vagy katona életét. A francia állampolgárság érdem, méltónak kell lenni rá – aki rálő a rendfenntartó erőkre, nem méltó erre többé, érvelt az államfő."

"Sarkozy azt is szeretné, ha a kiskorú bűnözők nem nyernék el automatikusan a francia állampolgárságot nagykorúvá válásukkor."
27

2010, July 30 19:21
Ursa Maior: ...
Egészen jó hírek jönnek Franciaországból. Követendő példa és bizony, az EU nem ugathat bele a francia belpügyekbe, ahogy a magyar belügyekbe se. Javaslom a francia példa mielőbbi követését, mert csőcselék, állampolgárságra méltatlan vadállatok nálunk is bőven vannak. Hajrá franciák!
28

2010, July 30 21:31
ogre: ...
Nem vádolhatnak franciaimádattal(aki tudja,tudja miért nem,aki meg nem,az egy hazaáruló vagy egy ultraprimitív ember)de most el kell ismernem hogy messze megelőztek minket nemzeti elkötelezetség terén.
Egy nálunk jóval gazdagabb ország,ahol kevesebb cigány él mint itt,már most megkongatta a vészharangokat mert felismerték a veszélyt,amit ez az emberiség pestise,a cigányság jelent,és volt is merszük lépni ellene.
Elkerülhetetlen lesz itt is,akármilyen kormány lesz is hatalmon,hogy ezt a népcsoportot megrendszabályozza,mert ami most van,az előbb-utóbb polgárháborúhoz,vagy egy pogromhoz vezet.
Sajnos nekünk csak egy Orbán Viktorunk van(akit bármennyire is nem szeretek,el kell ismernem hogy ügyesen csinálja,mert eszi a nép a maszlagot)de ha meg akarja tartani a pozicióját,kénytelen lesz ezzel a problémával foglalkozni.
Sajnos nálunk már sokkal súlyosabb a helyzet,és a lehetőségeink is
korlátozottabbak(mert amit a franciák megtehetnek mint nagyhatalom,arról itt még beszélni sem szabad)de ezt már nem lehet a szőnyeg alá söpörni.
Én nem szeretem a cigányokat,ez tény.
Nem azért mert cigányok(tőlem akár kutyafejű tatárok is lehetnének,a legkissebb gondom is nagyobb annál hogy ezzel foglalkozzak)hanem azért mert a 42 év alatt amit megtapasztaltam,úgy gondolom hogy már feljogosít arra hogy véleményt mondhassak róluk.
Lehet azt mondani hogy én egy szerencsétlen ember vagyok,mert mindig csak rossz cigányokkal találkoztam,de az ég szerelmére,ennyi időn át?
Ráadásul akit csak ismerek az mind így gondolja(és nem Jobbikosok,mielött rázendítenétek a hülye nácizós szövegetekre,ami számomra nem sértő,csak nem fedi a valóságot)mert valószínűleg okuk van rá.
Egy szó mint száz,kedves cigányok szarul áll a szénátok,még ha ti ezt nem is így érzitek,de ha valahol megindul valami,akkor máshol az már könnyebben megy,és a franciáknál (no meg a finneknél is)már elindult egy folyamat,ami itt is meg fog történni,mert nincs más lehetősség,szóval ideje lenne összekapni magatokat és takarékra állítani a bűnöző rétegeteket,mert ti fogjátok meginni a levét.

Ez most egy jóindulatú hozzászólás volt részemről,mert akármilyenek is vagytok,senkinek nem akarunk rosszat,ha nem muszáj.
29

2010, July 31 01:46
271828182845: ...
"Nem vádolhatnak franciaimádattal(aki tudja,tudja miért nem,aki meg nem,az egy hazaáruló vagy egy ultraprimitív ember)"

Ezt te írtad ogre. Megmagyaráznád miért primitívezed le azokat, akik nem tudják, hogy te miért nem kedveled a franciákat? Az ilyeneket hazaárulónak is nevezed. Nem gondolod, hogy egy kicsit eldobtad a kalapácsot te seggfej?
30

2010, July 31 08:49
Tomi55: ...
271828182845!

ogre a trianoni békediktátumra célzott (engedelmeddel...)

van, amit elszomorít, Trianon és van a szocionista plebsz, aki örül neki = így van két részre osztva a társadalom
31

2010, July 31 11:33
Úsclub: ...
30.

Ogre Trianonra gondolt, Számsor és semmi kivetni valót nem találok a gondolatmenetében.
32

2010, July 31 11:38
vizipoki: ...
SÁRKÖZI sálon nem kéne a cigányokon el vernie a port hogy csak azok bűnöznek.És a ZSIDÓ testvérei azok a bizonyos fehérgalléros bűnözök akik az egész világot hozták nehéz helyzetbe azokat nem toloncolod ki .Nem mert akkor saját magával kellene kezdenie meg a famíliájával egész IZRAELIG kellene rohanniuk.Emberek ne hagyjátok magatokat hülyíteni a ZSIDÓK által az egész világot tönkre tették gazdasági válság kamu és majd a romákat be dobjuk bűnös népnek. Emberek ébresztő ne higgyetek a ZSIDÓ SÁRKÖZINEK hazudik és a többi zsidó is félre vezet benneteket.....!
33

2010, July 31 12:23
Steve Bikó: ...
Romakérdés Nyugat-Európában és nálunk
Ladányi János, szociológus


Bolgár György: - A mai Népszabadság tudósítása szerint a francia elnök, Sarkozy a romákkal hadakozik, mert kilátásba helyezte több illegális romatelep felszámolását, sőt Romániából és Bulgáriából érkezett romák kitoloncolását is. Vagyis az olvasó számára úgy tűnhet, mintha Franciaország sem tudna megbirkózni a romaproblémával. Ön mit gondol erről, romaproblémákkal foglalkozó tanulmányokat készítő szociológusként?

Ladányi János: - Azt gondolom, hogy ami Franciaországban, Olaszországban, bizonyos fokig Angliában és sokfelé Nyugat-Európában jelen van, az elsősorban nem romaprobléma, hanem menekültprobléma. Ezért ezt nagyon pontosan meg kellene különböztetni a magyarországi úgynevezett romaproblémától. Ugyanis Nyugat-Európában menekültek illegális vagy legális táborairól van szó. Magyarországon pedig, amikor mondjuk cigánytelepen élőkről beszélünk, akkor olyan egy népességről beszélünk, amely több száz éve él Magyarországon és magyar állampolgár.

- Igen, azonban - egy kicsit eltávolodva a konkrét ügytől - azért látható Franciaországban is, Angliában is és akár dokumentumfilmekben meg a sajtóban is, hogy a romák egy jelentős része hangsúlyozottan külön él, a társadalomba nem igazán integrálódva. A vándorló cigányok Franciaországban is számos helyen feltűnnek, és úgy tűnik, mintha ott sem tudnának megküzdeni azzal a problémával, hogy a cigányság másféleképpen él, más hagyományokhoz ragaszkodik és nem igazán alkalmazkodik a 21. századi modern nyugati társadalomhoz.

- Csalódást kell okoznom, mert erre is csak azt tudom mondani, hogy a romák vagy a romának tartott népességek a történelem folyamán különböző hullámokban érték el Nyugat-Európát, és ezeknek az embereknek a nagy része nyomtalanul integrálódott.
34

2010, August 01 08:35
Steve Bikó: ...
Tehát úgy olvadtak be, hogy már nem tartják őket cigánynak.

- Igen, úgy olvadtak be vagy pedig, amire Franciaországban is nagyon jó példák vannak, letelepedtek és nagyon normális körülmények között élnek. Emellett van a népességnek egy olyan része, amelyik nem tudott integrálódni. Azt, hogy ezek közül pontosan mennyi valóban roma van, azt a tudományok eszközeivel nem lehet megmondani. Mindenesetre Kelet-Európából, a Balkánról és Észak-Afrikából állandóan jöttek be és érkeznek újabb és újabb hullámok. Ennek a népességnek egy részét egyébként nemcsak romának, hanem utazó népességnek, mobil népességnek tartják*.

- Ez a bizonyos vándorcigány vagy vándorló cigány népesség, a becslések szerint - mert gondolom, ezt sem lehet pontosan mérni -, az Európában élő cigányok hány százalékát teszi ki?

- A travellereknek egy jelentős része nem cigány se Hollandiában, se Angliában, hanem mindenféle okok miatt beilleszkedni nem tudó vagy nem akaró emberek.

- Akik ezt az életformát választják.

- Igen. Nagy számban találunk szőke és kék szemű embereket a körükben, vagy mivel Angliában nagyon sok szegény ír van közöttük, ezért fehér bőrű és vörös hajú travellereket is találunk. Tehát mindig van a népességnek egy olyan része, amely ilyen vagy olyan ok miatt nem akar vagy nem képes beilleszkedni.

- De a társadalom hajlamos például őket is vándorcigányoknak nevezni, hiszen ez az életforma hagyományosan hozzájuk kötődik, és lehet, hogy például ők alkalmazkodnak a vándorcigányokhoz, annak ellenére, hogy mondjuk Írországból vagy máshonnan jöttek.
35

2010, August 01 08:36
Steve Bikó: ...
Nem kell ilyen nagyon távoli példát vennünk. Gyerekkorunkból ismerjük a drótostót mesterséget. Az elnevezés nyilvánvalóan arra utal, hogy ezt a mesterséget űző emberek nem cigányok voltak. Azonban ma ezt tradicionális cigány szakmának tartják. Tehát mindig vannak olyan funkciók egy társadalomban, amellyel nem lehet elégséges jövedelmet szerezni, amelyet letelepedve nem lehet folytatni, csak vándorolva, amelyre szüksége van a társadalomnak, de mégis megvetéssel sújtja azokat, akik ezzel foglalkoznak. Ezért nagy valószínűséggel idegen népesség végzi ezt a dolgot. Másik példának mondhatnám a tollas szakmát, amit valamikor a legszegényebb zsidók műveltek, később pedig cigányok művelték ezt a szakmát. Szükség van rá, mert szeretünk jó tollpárnákon aludni. Azonban ez nem egy nagyon elegáns foglalkozás, nem is lehet belőle nagyon jól megélni és vándorolni kell hozzá, mert nem hozzák helybe a tollat. Tehát azt gondolom, hogy nem arról van szó, hogy milyenek a cigányok vagy mennyire mások a cigányok és mit akarnak, meg mit nem akarnak, és mi következik a hagyományaikból meg mi nem, hanem arról van itt elsősorban szó, hogy milyenek a mi társadalmaink, amelyek folyamatosan kitermelik, újratermelik az ilyen romákat.
36

2010, August 01 08:37
Steve Bikó: ...
Ön azt mondja tehát, hogy ezek a hírek és az erről szóló vélemények is tulajdonképpen félreértésen vagy tudatos félremagyarázáson, nem valódi tényeken alapulnak. Vagyis a cigányság integrálódása nagyobb fokú és bizonyos értelemben már régóta folyik Nyugat-Európában is meg nálunk is, csak éppen azok, akik integrálódnak, asszimilálódnak, beépülnek a többségi társadalomba, egy idő után láthatatlanná válnak, és azok jelentik a problémát vagy azok tűnnek fel a társadalom egy részének, akik nem integrálódtak, akik valamilyen módon a perifériára szorulnak és kívül esnek az elfogadott normális körökön. A kérdés azonban Magyarországra leszűkítve mégis az, hogy akkor a magyar társadalom számára, a többség számára és a kormányzat számára mi a teendő? Nálunk hogyan, milyen módszerekkel lehetne az integrálódást elősegíteni?

- Véleményem szerint ez sem cigányprobléma. Számításaim szerint a rendszerváltás után körülbelül nyolcszázezer ember szakadt ki tartósan a magyar társadalomból. A rendszerváltás utáni három évben elveszett a magyarországi munkahelyek körülbelül egyharmada, ami nagyjából másfél millió munkahelyet jelent. És ezek a munkahelyek, azóta sem jöttek vissza.
37

2010, August 01 08:38
Steve Bikó: ...
És éppen azok a típusú munkahelyek vesztek el elsősorban, amelyek alacsony képzettségű emberek számára működtek, ezért ez jelentős részben sújtotta a cigányságot.

- Körülbelül ezt is lehet tudni, de ennek a hét-nyolcszázezer főnek nagyjából az egyharmada roma. Ez azt jelenti, hogy a roma népesség felülreprezentáltsága nagyon jelentős, mert a roma népesség körülbelül hat-hét százalékra tehető a magyar társadalomban. Tehát ez talán egy ötszörös felülreprezentáltság. Vagyis ez azt jelenti, hogy a tartósan kirekesztett népesség nagyobbik része nem roma. Egyébként a probléma egyre inkább romaproblémává válik, mert a tartósan kirekesztett nem romák többsége idős, és ők egy idő után meghalnak.

- Vagyis ők már nem is tudnak visszatérni a munkaerőpiacra, még ha meg volna a lehetőség sem.

- Emellett a tartósan kirekesztett roma népességben nagyon sok a fiatal és nagyon sok a gyerek. Tehát ez nem romaprobléma, de egy idő után egyre inkább az lesz, ha nem történik valami radikális változás.

- Mindenki azt mondja, hogy munkát kéne adni, de tudjuk, hogy ez nem olyan egyszerű, mivel azokat a sokszor képzetlen vagy szakképzetlen fiatalokat vagy középkorúakat bevonni vagy visszavezetni a munkaerőpiacra nagyon nehéz, akik sok mindent nem tudnak, amire a modern iparnak termelésnek, gazdaságnak szüksége van.
38

2010, August 01 08:39
Steve Bikó: ...
De ez nemcsak munkahely teremtési probléma, hanem mindenekelőtt iskolaprobléma, sőt már óvodaprobléma, és a magyar településrendszer problémája is, amelynek egyre inkább a perifériájára szorult ez a tartósan kirekesztett népesség. Nemcsak egyszerűen munkanélkülivé váltak sokan, hanem nagyon sokan kiszorultak a városokból, mindenekelőtt Budapestről, és egy idő után már azokból a falvakból is, amelyek közel voltak a munkaalkalmakhoz. És egyre inkább olyan, az ország perifériáján található apró falvakba szorultak ki, ahol húsz-, harminc-, negyven-, ötvenkilométeres távolságban nincsen munka, és ahol nagyon nehéz a gyerekeknek megfelelő iskolázást biztosítani. Tehát ez egy rossz kör. Azt szoktam mondani, hogy itt területi, szociális és etnikai hátrányok halmozódásával van dolgunk, és ez nem számolható fel konzekvens kormányprogramok nélkül, amikkel egyébként a rendszerváltás óta eltelt húsz év egyik kormánya sem jeleskedett.

- Most egy talán naiv kérdést szeretnék feltenni. Ennek a kormánynak van egy nagyon befolyásos, Orbán Viktorhoz közelálló államtitkára, Balog Zoltán, aki ha nem is cigányügyi államtitkár - bár ő maga azt mondta, nem bánja, ha így szólítják - hanem talán a társadalmi felzárkóztatásért felelős államtitkárnak nevezik. Vajon ő vagy az ő irodája, hivatala, megkeresett-e olyan embereket, mint például Ön, akiről köztudomású, hogy régóta foglalkozik a problémával? Vagy esetleg felkeresték néhány olyan kollégáját, akinek alapos tudomása van erről a kérdésről és nyilvánvalóan bízik abban, hogy az új kormány megpróbál új válaszokat keresni?
39

2010, August 01 08:40
Steve Bikó: ...
Talán nem árulok el titkot, ha elmondom, hogy Balog Zoltánnal én a kormányváltás előtt is és a kormányváltás után is beszélgettem egy ízben ezekről a dolgokról, és talán van valami pici szerepem abban, hogy ő nem cigányügyi államtitkár, hanem felzárkóztatásügyi államtitkár. Elmondtam, hogy ez nem cigányprobléma, hanem a magyar társadalom legsúlyosabb szociális problémája, amelyek cigányokat nagyobb arányban sújtanak, mint nem cigányokat.

- De ne csináljunk ebből feltétlenül etnikai problémát.

- Így van, mert nem az. Ha etnikai problémát csinálunk belőle, akkor ezt a nagyon súlyos problémát, amelynek a helyes kezelésével szemben úgyis mindenféle nagyon komoly társadalmi ellenállás van, még reménytelenebbé tesszük. Tehát erről mi beszélgettünk, és talán van valamekkora szerepem abban, hogy ezt sikerült tudatosítani. Egyébként én ezt mondom legalább húsz éve, és nagyon sajnálom, hogy a korábbi kormányok valami miatt nem tartották figyelemreméltónak ezt az érvet. Szóval ez nyilván egy kiindulás, de hogy ezután mi fog történni, azt nem tudjuk. De mindenképpen valamilyen lényeges változásnak kell történnie, mert az elmúlt húsz évben konzervatív és szociálliberális kormányok alatt egyaránt iszonyatosan sok pénz lett elköltve ennek a problémának a kezelésére, ennek ellenére a probléma teljesen nyilvánvalóan nem javult, hanem még sokkal súlyosabbá vált, mint korábban volt.


A valóság!
40

2010, August 01 08:41
Úsclub: ...
40.

Blablabla, bla blablablabalabla. Blab blabla, blablablab, bla a blablabla, bla, blabla, blablabla!

Blabla!
41

2010, August 01 09:11
Úsclub: ...
Blabla György és Blabla János beszélgetését olvashattátok.

Az igazság: leszarom, hogy milyen faszságokkal akarjátok magatokat kimosdatni és a társadalom is. Valójában cigánykérdés van és etnikai problémára etnikai megoldás kell. A franciák cigányokról beszéltek és nem arab, vagy néger bevándorlókról. Ha egy évben 15 idős embert vernek fél, vagy egészen holtra, kivétel nélkül cigányok, akkor nem szegényekről szól a fáma, hanem semmitérő, jöttment cigányokról. A félrebeszéléstől, csak jobban kinyílik a bicska az emberek zsebébe. Szóval folytasd csak pistukám...
42

2010, August 01 09:22

Szóljon hozzá Ön is!
Kérjük, hogy jelentkezzen be, ha hozzá kíván szólni. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon!

busy
 

Advertisement

 

 

 

 

 

 

Aktuális kiemelt videós híreink

Közösségi programok, hírlevelek

C-PRESS C-Café

  Közéleti klub

C-Café

NCP romanokher_modul_124.jpg

NCP

Romano Kher

Civil Ernyő hírei MeH Kisebbségi Hírlevél

Civil Ernyő hírei

MEH Kisebbségi Hírlevél

Szavazás

Ön milyen ok miatt költözne ki külföldre a családjával?
 
Ön honnan látogatja a C-Press oldalát?
 

Közösségi üzenőfal

Az üzenőfal használata bejelentkezéshez kötött. Ha még nincs fiókja, akkor regisztráljon: Regisztráció

Legfrisebb közösségi videók

Sorsfordító találkozások Ruva Palival
Beküldte:cpress
Találatok:1776
Nagy Gusztáv - Sorsfordító találkozások 2009.06.13-i adás
Beküldte:cpress
Találatok:2904
Csík Tamás - Éjjeli menedék
Beküldte:cpress
Találatok:2700
Egy nap Járóka Líviával - Sorsfordító - 2009-04-04
Beküldte:cpress
Találatok:5819

Hangos hírek

C-Press rádió Rádió C

C-TV, Roma Magazin

C-tv Roma magazin

Ajánlott zenei oldalak

Ajánlott zenei oldalak

Hírszolgáltatás

feed image

Online felhasználók

Jelenleg 416 vendég online

Partnereink

Álmoskönyv

almoskonyv_250px.jpg
 

 

Zenei ajánló

Ifj Szomora Palika muzsikál

2010. August 05.

article thumbnailIfj Szomora Palika muzsikál
Teljes cikk

ifj. Csík Adolf - Gitarre

2009. January 03.

article thumbnail Szerkesztőség heti videó ajánlata   ifj. Csík Adolf - Gitarre
Teljes cikk

Puporka Bandi klarinétozik

2008. May 24.

article thumbnail Szerkesztőség heti videó ajánlata   Puporka Bandi klarinétozik
Teljes cikk

Ando Drom együttes - cigánytánc

2008. May 20.

article thumbnail Szerkesztőség heti videó ajánlata   Ando Drom együttes - cigánytánc - Folklor műsor az Almássy téri központban.
Teljes cikk

További hírek

Mit főzzünk ma

Tarhonya (tárhoná)

2007. April 06.

article thumbnail1 csomag (fél kiló) tarhonya, egy nagy fakanál zsír, só. A zsírt felolvasztom és állandóan kevergetve megpirítom rajta a tarhonyát. Mikor...
Teljes cikk

Roma lecsó (Lacsaú)

2007. April 06.

article thumbnail20 dkg húsos szalonna, 3-4 nagy fej hagyma, 2 kg zöldpaprika, 40 dkg paradicsom, 2-3 szem krumpli, 2-3 ek. pirospaprika, 2-3 csöves erős paprika, só. A paprikákat karikákra...
Teljes cikk

Rigó Jancsi (Rigójancsi)

2007. April 06.

article thumbnail7 egész tojásból készült csokitorta-alap, amit nagyobb tepsiben sütünk meg, hogy csak ujjnyi vastag legyen. Amikor kihűlt, kettévágjuk.
Teljes cikk

Nokedli (galuska)

2007. April 06.

article thumbnail1 kiló liszt, 2-3 tojás, kávéskanálnyi sóA megadottakból galuskatésztát keverek annyi vízzel, amennyit felvesz (kb. 4 deci). Egy nagy fazékban...
Teljes cikk

További hírek

Horoszkóp

Harmonet horoszkópok
Mindenkinek akinek lelke van
  • Mitől lesz spirituális egy film?
    Mit is értünk a spiritualitás szó alatt? Hiszen kiderülhet, hogy ez a szó az egyik embernek jelent egyfajta körülhatárolt témát, míg a másik embernek akár kisebb, vagy szélesebb határokat enged meg a szó jelentése és annak értelmezése.
  • Magyarország napi Harmóniakártyája (2010-09-08)
    Hol pazarlod el az energiáidat feleslegesen, milyen harcokat vívsz még mindig eredmények nélkül? Szemléld a problémát az öröklét távolából és hagyd, hogy megérkezzen a megoldás!
  • Szerdai HarmoNet horoszkóp 2010-09-08
    Ma nehezebben fejezzük ki az érzelmeinket, - szégyenlősebbek vagyunk. Nem örülünk az új arcoknak, nehezebben ismerkedünk. Ha a munkánk megkívánja, hogy emberekkel foglalkozzunk, akkor tudatosan ügyeljünk a barátságos viselkedésre! Gondoljuk végig, hogy emésztőrendszerünket mennyire tesszük ki terhelésnek. Ha emésztési problémákkal küszködünk, akkor célszerű táplálkozási szokásainkon változtatnunk. A sok ülő munka nem kedvez a belek természetes működésének, fordítsunk több időt a mozgásra!
  • Heti vagyonhoroszkóp 2010. szeptember 8-tól 14-ig
    Vagyoni helyzetre, lehetőségekre vonatkozó horoszkóp.
  • Kihozta a kómából egy mondattal
    Amit kimondunk, annak bizony súlya van. Sokszor akár életet is menthetnek a szavaink, nem mindegy hát, hogyan és mire használjuk őket. Dr. Domján László agykontrolloktató tanácsai vészhelyzetek megoldásában is segítségünkre lehetnek.
 

Bulvár hírek

Levették az átkot Claudiáról!

2010. July 15.

article thumbnailVannak, akik csak mosolyognak, amikor azt hallják, Claudiát elátkozta Darózi Dávid édesanyja. Ám akadnak olyanok is, akik erre azt mondják: ennek fele sem tréfa, mert a cigányátok igenis fog!
Teljes cikk

Csak a bíróság adhat nyugalmat Liptai Claudiának?

2010. July 05.

article thumbnailTávolságtartási végzést kérhet Liptai Claudia, mivel Daróczi Dávid szeretője, Nóra már a lakásán zaklatja őt. A TV2 sztárja már így is testőrökkel védi magát, ám akár a...
Teljes cikk

További hírek

Sport hírek

Ingyenes lesz a belépés az úszó-Eb megnyitójára

2010. July 26.

article thumbnailA Magyar Úszó Szövetség úgy döntött, hogy ingyenes lesz a belépés az augusztus 4-én kezdődő Európa-bajnokság margitszigeti megnyitóünnepségére.
Teljes cikk

Roma-kupa Kisvárdán

2010. July 09.

article thumbnailMásodik alkalommal rendezte meg Kisvárdán, a Bessenyei György Gimnázium és Kollégium sportpályáján az elmúlt hét végén, a Kisvárdai Cigány Kisebbségi Önkormányzat a Roma Kupa...
Teljes cikk

További hírek